EDİRNE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Duyu Bütünleme Odası Basın Tanıtımı Gerçekleştirildi.

İl Millî Eğitim Müdürü Sayın Hüseyin ÖZCAN’ın katılımıyla, II. Beyazid Özel Eğitim Uygulama Merkezi 1. Kademe, 2. Kademe ve İş Uygulama Merkezi bünyesinde oluşturulan Duyu Bütünleme Odası’nın Basın Tanıtımı Gerçekleştirildi.
Duyu Bütünleme Odası Basın Tanıtımı Gerçekleştirildi.

İl Millî Eğitim Müdürü Sayın Hüseyin ÖZCAN, basına yaptığı açıklamada, “II. Beyazid Özel Eğitim Uygulama Merkezi 1. Kademe, 2. Kademe ve İş Uygulama Merkezi yaşları 7-23 arasında değişen  otizm tanısı almış  25 öğrenciye eğitim-öğretim imkanı sunulmaktadır. Ayrıca 23 yaş ve üzerindeki 3 öğrenciye de yaygın eğitim kapsamında seramik eğitimi verilmektedir. Verilen eğitimlerle, öğrencilerde iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar, benlik saygısı geliştirmek, kendi ihtiyaçlarını  karşılama becerileri sağlamak ve öğrencilerimizi hayata katarak, mutlu gençler  yetiştirmek,  topluma faydalı bireyler haline getirmek, öğrencilerimizde, çeşitli  yaşam durumları ile başa çıkma becerileri geliştirmek amaçlanmaktadır. Sınıflarda çok iyi öğrenme koşulları sağlamaktadır. Öğrencilerimiz,  tablet bilgisayarlar aracılığıyla eğitim almakta ve kendilerini ifade etme şansı bulmaktadırlar. Ayrıca spor sınıfımızda x-box kinect cihazı ile fiziksel aktivitelerini , bahçemizdeki kondisyon aletleri ve trambolin ile de büyük kas becerilerini geliştirme imkanı bulmaktadırlar. Okulumuzun birçok yerel, ulusal ve AB projesinde deneyimi  vardır.

        Otizmli bireyler,  duyusal hayatını dengelemek, seçimler yapmak, organize etmek ve duyusal uyaranlara uygun bir şekilde yanıt vermekte zorlanmaktadır. Bu kişiler için dünya, aşırı ya da yetersiz, kafa karıştırıcı ve korkutucu bir yer olabilir.  Duyu bütünleme terapisinde çocukların yaşadıkları duyusal tecrübelerin nörofizyolojik adaptasyonu ve çocuğun duruma uygun beklenilen davranışı açığa çıkarması sağlanır. Duyu bütünleme terapisi; doğrudan otizmli bireyin merkezi sinir sitemine etki ettiği için sinir sistemi gelişir. Bu durum çocuğun çevresiyle olan sosyal, duygusal ve fiziksel etkileşimine pozitif yansır.

       Duyu bütünlemesi bozukluğu olan çocuklar algıladıklarını bütünleştiremezler ve parçalardan bir bütün oluşturamazlar. Otistik özellikleri olan çocukların çoğunda duyu bütünlemesi bozuklukları görülür. Vestibüler uyaranları bütünleme güçlüğü yaşayan çocukların, günlük yaşamda yerçekimine güvensiz ve savunmacı davranışlar geliştirdiği görülür. Örneğin, merdivenin son basamağına atlayamaması, kaldırım taşı üzerinde yürüyememesi, merdiven korkuluğuna sıkıca tutunmadan inip çıkamaması, oturduğu sandalyenin başkası tarafından hareket ettirildiğinde aşırı derecede korkması gibi.

       Duyu Bütünlemesi Terapisi, tek başına bir eğitim yaklaşımı değildir. Duyu algılamalarında farklılık olan otistik çocukların, doğru tepki verebilmeleri, kendilerini tanımaları, bulundukları mekân içinde kendileri algılamaları, çevrelerinin farkında olmaları ve hareketlerini kontrol edebilmeleri sağlanarak, öğrenme için gerekli ortam hazırlanır ve bu konuda uzmanlaşmış eğitmenlerce uygulanır.

       Duyu bütünleme sırasında her bireyin kendi içinde farklı olduğu kabul edildiği için  her birine farklı duyusal girdiler sunulup; problem yaşanan alanlardaki bozukluğun bireyin davranışlarına ne şekilde yansıdığı gözlemlenir. İhtiyaçları doğrultusunda uygun etkinlikler düzenlenip sürdürülmesi sağlanır. Etkinlikler sırasında otizmli bireye, ihtiyacı olduğu düzeyde duyusal uyaranlarla donatılmış veya uyaranlardan arındırılmış oyunlar  sunulur.

      Duyu bütünleme odamız düzenlenirken, aydınlatma, izolasyon,  duvarlar ve mobilyaların rengine dikkat edip öğrencilerimizin duyusal hassasiyetlerini göz önünde bulundurduk. İlginç ışık efektleri ve rahat oturma düzeni ile öğrencilerimizin kendi istediği duyusal girdileri seçerek düzenlemesine ve çevresiyle etkileşimini arttırmasına olanak sağlamaya çalıştık. Duyu bütünleme odasındaki ortam; sakinleştirici ses, yatıştırıcı koku, rahatlatıcı dokunsal ürünler, heyecan verici görseller  ve yumuşak ışık kullanımı yoluyla otizmli öğrencilerimizi uyararak sakinleşme ve gevşemelerine ortam  sağlamaktadır. Bu ortam, bir öğrenme ve gelişim aracı olarak; renk eşleme, sebep ve sonuç ilişkisi kurma gibi öğrenme ortamları yaratmak için de kullanılmaktadır.

     Hedefimiz,  otizmli öğrencilerimizin mutlu, iletişime açık ve ortamdaki uyaranları rahatlıkla kabul edebilir halde olmasını sağlamaktır. Olumlu deneyimler, öğrenmeyi kolaylaştırır. Bu deneyimler sırasında otizmli birey mutlu olur, iletişimi sürdürür ve oyun sırasında öğrendiği bilgileri günlük yaşamıyla çok daha kolay bütünleştirir” dedi.

                

15-04-2016  15-04-2016  15-04-201615-04-2016  15-04-2016

Çavuşbey Mah.Hükümet Aralığı No4 Vilayet yanı Edirne - 284 212 61 22

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.