EDİRNE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Scientix Çalıştayı Gerçekleştirildi.

Scientix Çalıştayı açılışı, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Hüseyin ÖZCAN, Müdür Yardımcısı Sayın Kemal SOYTÜRK, İlimiz Merkez İlçe okullarında görevli; sorgulama temelli fen ve matematik eğitimiyle ilgili fen bilgisi, fen ve teknoloji, fizik, kimya, biyoloji ve matematik branşlarından öğretmenlerin katılımıyla 27 Ekim 2015 Salı günü saat 09:30 da İlimiz Süleyman Demirel Fen Lisesinde gerçekleştirildi.
Scientix Çalıştayı Gerçekleştirildi.

Scientix Projesi, Avrupa’da fen ve matematik öğretiminde sorgulama temelli eğitimi Scientix portalı aracılığıyla yaygınlaştırmayı amaçlayan, öğretmenlere, akademisyenlere, yöneticilere, ailelere ve fen ve matematik eğitimi ile ilgilenen tüm kişilere açık bir projedir. Scientix Portalı’na http://scientix.eu adresinden ulaşılabilmektedir. Portalda, fen ve matematik öğretmenlerinin derslerinde kullanabilecekleri, öğrencilerin bilimsel düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirmeye yönelik sorgulama temelli fen ve matematik projeleri etkinlikleri ve materyalleri paylaşılmaktadır.

Bakanlığımıza bağlı okullarımızda görev yapan fen (fen bilgisi, fen ve teknoloji, fizik, kimya, biyoloji, vb.) ve matematik dersi öğretmenlerimiz mesleki gelişimlerine katkı sağlayarak, Avrupa´daki meslektaşlarıyla Scientix portalı aracılığıyla sorgulama temelli fen ve matematik projeleri ve öğretim materyalleri paylaşımı yapabileceklerdir.

Scientix Çalıştayı açılışı, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Hüseyin ÖZCAN, Müdür Yardımcısı Sayın Kemal SOYTÜRK, İlimiz Merkez İlçe okullarında görevli; sorgulama temelli fen ve matematik eğitimiyle ilgili fen bilgisi, fen ve teknoloji, fizik, kimya, biyoloji ve matematik branşlarından öğretmenlerin katılımıyla 27 Ekim 2015 Salı günü saat 09:30 da İlimiz Süleyman Demirel Fen Lisesinde gerçekleştirildi.

İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Hüseyin ÖZCAN açılış konuşmasında “Hem kişisel yaşamı hem de ülkelerin sosyal ve ekonomik yaşamlarını etkilemesi nedeniyle fen ve matematik bilimlerine gereken önemi veren toplumlar, uluslararası yarışta basamakları hızla çıkar ve geleceklerini garanti altına almış olurlar.

Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin baş döndürücü hızla ilerlediği günümüzde, çağa ayak uydurmak için okullarda öğrencilerin aldığı fen ve matematik eğitiminin niteliği ve kalitesi daha fazla önem kazanmıştır. 1980’li yıllardan beri, Amerika ve pek çok Avrupa ülkesi öğrencilere daha fazla bilimsel bilgi aktarmak yerine, her öğrenciyi bilimsel düşünme becerilerine sahip “bilim/fen okur-yazarı” bireyler olarak yetiştirmeyi fen programlarında temel hedef olarak belirlemişlerdir.

Fen ve teknoloji okuryazarı bireyler gerekli durumlarda öğrendiği bilgileri uygulama becerilerine sahip, yaşam boyu öğrenmeye istekli bireylerdir. Ne yazık ki yıllarca bilimin doğasını anlamayı geliştirmek yerine bilimsel gerçeklerin öğrencilere doğrudan aktarılması şeklinde ezberci bir öğretim yöntemi benimsenmiştir. İçinde bulunduğumuz teknoloji çağı bu anlayışın dışına çıkmayı gerektirmektedir. Öğrendiklerini sorgulayan, bilgiyi yapılandıran, araştıran, çevreye duyarlı ve bilimsel bakış açısını içselleştirmiş bireyler gelecekte yaşadıkları toplumu üretkenlik ve yenilikçilik anlamında ileriye taşıyacaklardır.

Bu sebeple 2004 yılında fen bilgisi öğretim programı, günlük yaşamıyla fen konuları arasında bağlantı kurabilen, yaşamın her alanında karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntemi kullanabilen, dünyaya bir bilim insanının bakış açısıyla bakabilen bireyler yetiştirebilecek biçimde düzenlenmesine olanak sağlamak amacıyla değişmiştir. Bakanlığımız tarafından desteklenen yenilikçi uygulama yöntemlerini sınıf içinde etkin bir şekilde hayata geçirmek siz öğretmenlerimizin görevidir.

Mardin´de okuma yazma bilmeyen, sekiz çocuklu bir anne-babanın çocuğu olarak doğan, birleştirilmiş sınıftan başlayıp, İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi ve oradan da Amerikan Ulusal Bilimler Akademisi´ne kadar uzanan inanılmaz bir başarı öyküsüne sahip, Nobel ödüllü bilim adamımız Profesör Dr. Aziz SANCAR, ne yazık ki Amerika’ya gittiği dönemde, Türkiye’de yüksek seviyede bilim yapılamadığı için gitmek zorunda olduğunu ifade etmiştir. Ancak son yıllarda bilime ve çağdaş eğitim anlayışına verilen önemin artması sayesinde yurtdışına eğitime giden bilim insanlarımızın ülkemize dönüş oranı yüzde doksanların üzerine çıkmıştır.

            Bu doğrultuda, elimizdeki imkânları en iyi şekilde kullanıp, çocuklarımızın hayallerinin önünde yeni ufuklar açmak ve yeni Aziz Sancarların yetişmesine vesile olmak biz eğitimcilerin milli vazifesidir. Ünlü fizikçi Einstein’in dediği gibi “Hayal gücü bilgiden daha önemlidir. Çünkü bilgi sınırlıyken, hayal gücü tüm dünyayı kapsar.”

Bugün Bakanlığımız himayelerinde yürütülmekte olan Scientix Projesi kapsamında düzenlenecek olan çalıştayın siz öğretmenlerimizin mesleki gelişimine katkı sağlayacağını düşünüyorum. Aynı zamanda sizlerin çağdaş bilim anlayışı çerçevesinde fen, matematik eğitiminde sınıf ve laboratuvarlarda öğrencilerin bilimsel bilgiyi kullanarak tartışma, yorum yapma ve bilgi üretmelerine yardımcı olacak öğretim metotları geliştireceğinize ve uygun sınıf ortamları oluşturacağınıza inanıyorum ve çalışmalarınızda başarılar diliyorum.” dedi.

Açılışın ardından program fen laboratuvarında devam etti. Burada, Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Scientix Proje Ekibi,  Scientix Portalının tanıtım sunusunu yaptı.

           Scientix Çalıştayı; Sorgulama temelli fen ve matematik eğitiminde proje ve materyal hazırlama yöntemleri hakkında bilgilendirme, öğretmenlerin grup çalışması yaparak proje ve materyal planı hazırlamaları ve hazırladıkları proje ve materyalleri sunmalarının ardından sona erdi. 

Scientix Çalıştayı   Scientix Çalıştayı   Scientix ÇalıştayıScientix Çalıştayı   Scientix Çalıştayı

Çavuşbey Mah.Hükümet Aralığı No4 Vilayet yanı Edirne - 284 212 61 22

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.