Page 39 - Mayıs Dergi
P. 39

Eda:   Peki   Edirne’yi   seçmenizi   etkileyen   başka  Eda:   Edirne    Türkiye’nin   Avrupa’ya    açılan   bir
     sebepler var mıydı?                                      kapısıdır. O yüzden bu şehri çok seveceksiniz. Buraya
                                                              gelen  memurlar,  tayin  olanlar  burayı  terk  etmiyorlar
     Ender MIHLAR:  İlk  nedenimiz  bu  dört  şehir  içinden  ve hepsi burada kalıyor.
     İstanbul’a en yakın olan şehir olmasıydı.  Gördüğünüz
     üzere  bizim  dizimizde  otuz  kadar  mekân  var.        Ender  MIHLAR:  Öyle  bir  huzur  hissi  var  gerçekten.
     Kırklareli’nde  bizim  mekân  eksiğimiz  vardı.  Bursa’da  Ben  burada  otelde  kalıyorum.  Bütün  mekanlar  yedi
     da,  şehir  kalabalıktı.  İstanbul’dan  farkı  olmayacaktı.  dakika  bana.  Bu  muazzam  bir  şey.  Edirne’ye  gelince
     Kara  Tahta  bir  kasaba  hikayesi,  büyük  bir  şehirden  yaşadığım  rahatlıklardan  birincisi  halkı,  insanların
     küçük  bir  şehre  gelen  adamın  hikâyesi  olduğu  için  bize  desteği,  ikincisi  de  gerçekten  bulduğumuz
     Bursa  o  dokuyu  çok  vermedi,  daha  çok  büyük  şehri  mekanların  birbirine  çok  yakın  oluşu,  bu  iyi  bir
     anımsatıyordu.  Bu  Edirne’deki  doku  da  açıkçası      avantaj.
     birazcık   Balkan    ülkeleri   dokularına   benziyor.
     Karmaşık  bir  mimari  var  ve  bu  benim  hoşuma        Oğulcan:  Şu  sıralar  sanırım  küçük  şehirlerde  dizi
     gidiyor.  Daha  çok  o  kırsallık  hissinin  yakalamamızı  çekimleri   daha   yaygın,   bunun   nedenlerini   de
     sağlıyor.   İşte   tüm   bunları   bizim   mekancımız    söylediklerinize bağlayabilir miyiz?
     dediğimiz  adam  tek  tek  inceliyor,  bütün  bu  etkenleri
     önümüze  sunuyor.  Biz  gidip  şehirlerde  fotoğraf      Ender  MIHLAR:  Tabii  ki.  Bir,  İstanbul  artık  tüm
     çekimlerimizi  yapıyoruz.  Sonra  oturup  kesin  bir     dizilerde    çok    göründü.    Artık    oraya    gidip
     karara varıyoruz.                                        yapabileceğin  iş  sayısı  çok  kısıtlı.  Artık  yapımcıların
                                                              İstanbul’dan  vazgeçme  sebepleri;  hep  aynı  doku,
     Oğulcan: Peki  Edirne’ye  gelince  nasıl  bir  manzarayla  insanlar tahammülsüz ve her yer yüksek fiyatlı.
     karşılaştınız?  İnsanlar  size  nasıl  davrandı,  ne  tür
     ayrıntılar yakaladınız?                                  Eda:    Şimdi  ise  gelelim  bulunduğumuz  mekâna.
                                                              Tarihin  Ulu  Çınarı  Edirne  Lisesi.  Edirne  Lisesi  ile
     Ender  MIHLAR:  Bir  kere  Edirne  dizicilerle  hiç      ilgili duygularınızı alalım sizin.
     karşılaşmadığı  için  şimdilik  bizi  seviyorlar.  Bir
     müddet  sonra  bu  sevgi  bitecek.  Gecenin  ikisinde    Ender MIHLAR: Açıkçası biz hep şöyle konuştuk, biz
     insanların  evinin  önünde  çalışıyoruz.    Şimdi  çok   bir  lise  bulalım  ve  mekânı  o  lisenin  çevresine
     mutlular  ama  daha  sonra  uyuyamıyor  diye  gelen      serpiştirelim.  Çünkü  bu  bir  lise  işi,  öğretmenlik  işi.
     şikayetler  olacak.  Olur  da  seneye  de  burada  olursak  Bize  gelen  okulların  fotoğraflarına  bakarken  yüksek
     Edirne  yavaş  yavaş  sıkılmaya  başlar.  Ama  Edirne’nin  tavanlıları  seçmeye  çalıştım.  Ben  yüksek  tavanı  çok
     oldukça sevecen bir şehir olduğunu da fark ediyoruz.     seviyorum ve Edirne Lisesi bunun için en mükemmel
     Hatta  geçen  gün  oyuncularımızdan  biri  çekimden      seçimdi.  Tarihi  doku  da  önemli.  Özellikle  İstiklal
     sonra  dedi  ki  ‘’Eve  dönmek  de  istemiyorum,  nerde  Marşı  sahnesini  düşündüğümde  arkada  Selimiye
     kalacağımı da bilmiyorum.’’. Dedim ki ‘’Gidip şuradan    atmosferi,   bir   şehir   dokusu,   bayrak   direğinin
     herhangi  bir  kapıyı  çal,  ben  Kara  Tahta  dizisindeyim  uzunluğu,  büyüklüğü,  binanın  tarihî  yapısı  bunların
     de,  hemen  alırlar  seni  eve.’’  Örneğin  Halk  Eğitime  hepsi  cebe  atıldı.  Sonra  iç  mekân  incelemesine
     Merkezine  gidiyoruz,  çok  güzel  tarihî  bir  bina.    geçildi.  Okulun  koridorları,  geniş  tavanı,  aşağıdaki
     Görevliler  bize  her  konuda  yardımcı  oluyor.  O  çok  avlusu, sınıfları ve özellikle çekim yaptığımız sınıftaki
     güzel.  Yani  buraya  geldikten  sonra  onun  çok        cam    boyunun    insan   oturduğunda     tam   arkaya
     rahatlığını  yaşamaya  başladık.  Tarihî  çeşmede  çekim  gelebiliyor  oluşu,  sınıfların  dört  bir  yandan  ışık
     yapacağız  mesela,  çeşmenin  benim  istediğim  tarafı   alabiliyor  oluşu  bunların  hepsini  en  ince  ayrıntısına
     bozuktu. Sağ olsun belediye hemen geldi oraya çeşme      kadar  inceliyor  ve  kararımızı  kameralara  en  iyi
     taktı.                                                   yansıyacak şekilde veriyoruz.


     ÇALIKUŞU22                                                                                                   34
   34   35   36   37   38   39   40   41